Find her svar på spørgsmål ang. Corona og din skiferie 2020/2021
Har du bestilt eller i gang med at bestille skiferien til sæson 2020/2021?
Har du spørgsmål vedr. Corona og din skiferie, så find svar her.
Vi forstår naturligvis bekymringen om rejser og hvad der sker med Corona.
FJÄLLFERIE er klar til at håndtere situationen på samme måde, som i marts 2020, da det hele lukkede ned - og som vi fra rigtig mange af vores gæster har fået stor ros for bl.a. Morten Christensen som skrev:
"Jeg er meget imponeret over jeres måde at håndtere denne situation på. STORT skulderklap herfra! Vi er helt sikkert klar på at bestille rejse hos jer igen. Skal bare lige have tid til at fordøje den nye virkelighed. Vi håber, I kommer styrket ud af modgangen. Det virker i hvert fald som om, kampgejsten ikke fejler noget"
Vi er meget glade for de mange positive tilbagemeldinger efter de afmeldte skiferier og senere også sommerferier. Og hvert et ord har helt sikkert givet stor kampgejst til at komme igennem det her.
For FJÄLLFERIE var og er det vigtig med hurtig og klar kommunikation - samt en afgørelse så hurtig som muligt, og herefter refundering med det samme til gæsten.
Nu har vi efterhånden været i gang med salget til sæson 2020/2021 i en del tid, og der er heldigvis stor rejselyst - Mange tak for den store tillid!
Der medfølger dog mange spørgsmål i øjeblikket, som vi her vil prøve at besvare.
FJÄLLFERIE har IKKE en forsikring, som kan tegnes mod Corona.
Under normale omstændigheder vil det være ens egen forsikring, som skal dække i dette tilfælde.
Så undersøg med din egen forsikring, hvilke muligheder for dækning (enten rejseforsikring eller afbestillingsforsikring) de tilbyder.
Skulle det mod forventning ske, at skirejsen ikke kan gennemføres enten fordi DK fraråder rejser til landet, eller fordi landet ikke modtager danskere, så vil FJÄLLFERIE igen som sidste vinter 2020 og denne sommer 2020, arbejde på den bedste løsning for vores gæster.
Alle gæster med en pakkerejse vil som loven foreskriver få alle pengene retur.
MEN ikke kun pakkerejse gæster hjælper vi - også dig som kun har bestilt bolig.
Vi indgik aftaler på stort set alle områder omkring refundering af gæsternes penge til FJÄLLFERIE, hvorefter vi kunne refundere videre til gæsten. Kun få steder i Sverige hvor de fortsat holdt åbent på skiområdet efter DK lukkede ned, kunne vi ikke få hele beløbet retur - hvorfor enkelte gæster her måtte via egen forsikring.
Desværre kan ingen svare på hvilken situationen vi står i til vinter, men med udviklingen indtil videre, forventer vi hos FJÄLLFERIE en nogenlunde normal vintersæson - med de restriktioner som Corona nu engang har medført med afspritning og afstand m.m. Men som sagt kan det være en god ide, at forhøre hos egen forsikringsselskab om en decideret forsikring, der kan benyttes i forbindelse med aflysning grundet Corona nedlukning eller sygdom. Alternativt kan du undersøge muligheden for at booke din rejse som en pakkerejse hos FJÄLLFERIE - på den vis er du også dækket ind, hvis rejsen ikke kan gennemføres.
RING eller skriv endelig hvis der er yderligere spørgsmål.
OG HUSK ved bestilling nu er det kun depositum (10% eller min. 1.000,-) som skal betales - restbeløb betales først 60 dages før ankomst.